سرامیک اسلب یا سرامیک سایز بزرگ

سرامیک اسلب یا سرامیک سایز بزرگ

 

واژه ی اسلب (slab) از لحاظ لفظی به معنای ورقه، تخته یا سطح پهن است که سرامیک اسلب، سرامیک سایز بزرگ و یکی از انواع سرامیک ها می باشد که به صورت تخته ای یا ورقه ای ساخته می شود. این سرامیک ها در نما و کف ساختمان کاربرد زیادی دارند و مساحت قابل توجهی را پوشش می دهند که برای محیط های بزرگ نیز بسیار مناسب می باشند.

 

سرامیک اسلب از مواد کاملا طبیعی ساخته می شود ولی با توجه به سایز و اندازه ی بزرگ و همچنین به علت روش ساخت آنها که توسط انسان انجام می گیرد، بسیاری از مردم این محصول را مصنوعی می دانند و جنس و کیفیت آن را مانند محصول طبیعی نمی دانند.

 

سرامیک های اسلب در رنگ ها، طرح ها و اندازه های متنوعی در دسترس می باشند و امروزه به علت تنوع های بسیاری که دارند با سنگ اسلب رقابت می کند و بسیاری از طراحان و معماران بین اینکه بین سنگ و سرامیک کدام را انتخاب کنند و کدام یک بهتر است، دچار مشکل می شوند.

 

مقایسه سرامیک و سنگ اسلب:

سنگ اسلب به علت زیبایی ظاهری و کیفیت فنی و همچنین رنگ های مختلفی که دارد، مورد انتخاب معماران قرار گرفته است و همه به عنوان یک محصول طبیعی که ترکیب و مواد تشکیل دهنده ی آن مواد معدنی است، می شناسند. سنگ اسلب در بین مصالح ساختمانی دارای جایگاه ویژه ای می باشد وامروزه با سرامیک اسلب  رقابت می کند.

 

 

سنگ اسلب طرفداران بسیاری دارد اما خب قاعدتا نسبت به سرامیک اسلب، قیمت بالاتری دارد، درنتیجه سرامیک به علت هزینه خرید و نصب پایین تر نسبت به سنگ، میتواند جایگزین بهتر و مناسب تری باشد. همچنین به علت لعابی که دارند نسبت به سنگ در برابر رطوبت نفوذ ناپذیرتر است.

 

بیشتر بخوانید: سرامیک بهتره یا لمینت؟

 

 مزایای سرامیک اسلب یا سایز بزرگ:

  • سرامیک های اسلب، دارای سایز بزرگی می باشد و این یکی از ویژگی بارز این سرامیک ها می باشد که در استفاده در نمای ساختمان استفاده گردد باعث می شود نمای یکپارچه ای داشته باشد و جلوه ی ویژه وخاصی به نما می دهد.

 

  • سرامیک اسلب به علت سایز بزرگ و کم بودن میان بندها و شیار های کمتر، تجمع آلودگی کمتری دارد و نظافت و تمیز کردن آن نیز راحت تر است.

 

  • لایه لعاب سرامیک اسلب نفوذ ناپذیر است و مقاومت بالایی در مقابل رطوبت و مواد شیمیایی دارد و مناسب محیط های مرطوب و نم دار می باشد، همچنین به علت لعاب بکار رفته در سطح این سرامیک ها، درخشندگی بالایی دارند.

 

  • علاوه بر مقاومت بالای این سرامیک ها، استحکام و کیفیت بالایی نیز دارند و در برابر ضربه و فشار های خارجی مستحکم هستند و به راحتی شکسته نمی شوند. همچنین هزینه نگهداری بالایی ندارند.

 

  • این نوع سرامیک ها دارای طرح و تنوع بیساری می باشند و انتخاب آنها متناسب با دکوراسیون راحت تر انجام می گیرد و در قسمت های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.

 

  • برروی این سرامیک ها امکان چاپ طرح های فانتزی و سفارشی وجود دارد و این ویژگی این امکان را برای افرادی که علاقمند به طرح های خاصی می باشند میدهد که با توجه به علاقه و سلیقه خود، دکوراسیون مورد نظر خود را به اجرا کنند.

 

 

معایب سرامیک اسلب و سایز بزرگ:

  • سرامیک های اسلب به علت سایز و اندازه ی بزرگی که دارند، طبیعتا دارای وزن بیشتری نیز می باشد و جلوه ی ویژه ای نیز به نما • از معایب دیگر و بارز این سرامیک می توان به سرد بودن آن در فصول سرد اشاره کرد.

 

  • سخت بودن سطح این سرامیک ممکن است باعث افتادن و سر خوردن افراد روی آن گردد و برای کودکان و افراد مسن مشکل ساز گردد.می بخشد اما در کنار این نمای زیبا، نصب آن سخت است و نیاز به دقت و مهارت بالایی نیز دارد.

dchtilegroup
در تاریخ 5 اکتبر 2021
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.