مزایای چسب کاشی نسبت به ملات سیمان چیست؟

مزایای چسب کاشی نسبت به ملات سیمان چیست؟

 

استفاده از چسب کاشی نه‌تنها موجب افزایش سرعت اجرای پروژه می‌گردد بلکه باعث بهبود ظاهری کاشی‌کاری نیز می‌شود. از سوی دیگر برای استفاده از چسب کاشی نیازی به مهارت بسیار بالا نبوده و نهایتاً احتمال بروز مشکلاتی همچون کنده‌شدن کاشی نیز پایین می‌آید.

 

 

  1. سهولت اجرا: در هنگام استفاده از چسب کاشی نیازی به مهارت ترکیب سیمان با شن و ماسه با نسبت دقیق وجود ندارد. از سوی دیگر با قرار دادن چسب بر روی دیوار یا سطح موردنظر زمان انجام پروژه به‌شدت کاهش می‌یابد.

  2. افزایش کیفیت اجرا: به دلیل امکان جابه‌جایی کاشی‌ها پس از چسبانیدن بر روی سطوح تراز کردن آن‌ها با دقت بسیار بالاتری اجرا می‌شود. فاصله بین کاشی‌ها در این روش کم شده و نهایتاً امکان نفوذ آب به دیوار و یا کف به دلیل خواص چسب کاشی کاسته می‌شود.

  3. کاهش زمان اجرا: با استفاده از چسب کاشی زمان اجرای پروژه بسیار کاهش می‌یابد. با کمک این ماده نه‌تنها نیازی به آماده سازی کاشی و خیساندن آن‌ها قبل از شروع کار نیست بلکه مدت خشک شدن و اجرای پروژه نیز کم می‌شود.

  4. کاهش محدودیت: برخلاف ملات سیمان با استفاده از چسب کاشی نه‌تنها امکان کار بر روی کاشی‌هایی با ابعاد بزرگ وجود دارد بلکه چسباندن کاشی‌ها حتی بر روی سطوح چوبی نیز ممکن است!

 

 

عیب چسب کاشی نسبت به ملات سیمان چیست ؟

مهم‌ترین عیب چسب کاشی نسبت به ملات سیمان قیمت بالاتر آن است. هرچند این مساله لزوماً موجب افزایش قیمت تمام‌شده پروژه نمی‌شود. فرض کنید قصد اجرای پروژه کوچکی را دارید. در چنین شرایطی با توجه به کاهش هزینه دستمزد کارگر، مدت اجرا، زیرسازی و… نهایتاً در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی خواهید کرد.

dchtilegroup
در تاریخ 8 سپتامبر 2021
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.